Wednesday 13 February 2013

Camping Yang Ter-best!

Camping weeeeeehhhhhh!!!!!..

Da lame sesangat x g camping! hari tu mase cuti raye cine, we all pegi camping..actually name je camping tido kt apartment. saye , hubby, adik, mira, adik hanis, n beberape org geng lg join ekspedisi Gen-Y. Along arrangekan. bukan camping suke2 je, tp ade pengisian tentang MAA Takaful, a lil bit of how important the product or policy is, and more to how we (Takaful consultant) tackle our customer. Well, i admit that i'm new in this business but it is interesting.

So the expedition start with a talk by the sifu (my ayah). Talk or a.k.a LDK(latihan dlm kumpulan) ni kami bwat dkt PD Marina tpt kami menginap ntok 3 hari 2 mlm. dewan training ni btol2 seblah swimming pool. so mmg menarik la kan, tepi laut, tepi swimming pool..rase sejuk2 je angin bertiup. haaaaa kt bwh ni gambar sifu sedang bagi taklimat...terpakse gune mahjong paper je sbb kemudahan ntok projektor x berape nk mengizinkan.






selain dr tu, mase LDK jugak kami ade presentation by group, saye group dgn kak yan, adik hanis n fazreeq.

mlm plak, ade BBQ, tp disebabkan suasana gelap, so gmbr xde yg ok... gmbr ni je ade..persiapan ntok BBQ by adik hanis n razif.

hari ahad plak, pagi kami ade LDK jugak, then lps lunch ade paintball match. mmg super seronok, sampai ade yg lebam sane sini. hihih kesian hubby lebam dkt 2-2 peha kene shoot ngan areeq. hahaah... tp mmg super best! Paintball ni kami main kt Eagle Ranch. alhamdulillah saye n kak yan x kene lebam2..maybe sebab kami nyorok  je blakang bunker tu kot. hahaahaha. tp kesian mira kene headshot beb!!! fuh bengkak!. naseb baik x berdarah.



then, last day ari isnin, our mission is, mengexplore Gua Batu Maloi, kt Air Mawang,, Johol. kami gerak dr PD pukul 7 pagi (walaupon plan awal nk gerak kol 630, biaselah janji koboi). then stop kejap kt kampung Melekai ntok sarap! ade meee kari Johol. bak kate areeq, terbaikkkk!. rugi x test!. huh.. so kami sampai kt Gua Batu Maloi dlm kol 9 pagi.  lps siap2 dgn pakaian masing2, dgr taklimat dr en. Nazri, kami pon mulekan perjalanan. (oooopppp lupe nk mention kt sini, kami sume masok gua kecuali kak yan, sebab kak yan takot katak). hihihi. so, ber-guide kn 2 org renjer, kami pon masok ke dlm gua. dlm gua batu maloi ni, ade pecahan2 gua kecil...iaitu gua katak, gua kelawar, gua  kapal, gua batu cahaya. mmg sngt adventure, menarik, superbb!!!!!.. badan mmg kene jd ahli gimnastic sket, ade gaya menjalar, menyelam, berenang, baring, cangkung, duduk, meniarap, tonggeng sane, tonggeng sini..fuhh! lutut sume lebam2. cantik sungguh kejadian tuhan. dalam gua tu ade air terjun yg sngt sejuk n cantik. air deras, ade kelawar, ade katak, ulat gonggok besar. tp syg sngt sebab kami tak bwk waterproof camera. kalo bwk camera biase nnt rosak. due to aktiviti yg melibatkn air terlampau lah sngt byknye. sampaikan, ade yg kene menyelam disebabkn nk melepasi laluan dlm gua tuh. super duper interesting!!!.
 so bg mmbr2 yg blm pernah sampai kt gua batu maloi ni, mmg sngt2 dialu2kn..pengalaman yg xdpt dibayangkn oleh minda. kene try baru blh rase syiok die canne. hihihi..overall, ekspedisi ni  mmg terbaik, rase mcm nk join lg kalo ade trip ke sane.












YIPPPIIIIIIEEE ~~~

No comments:

Post a Comment